شرح وظایف و ماموریت مرکز

شرح وظایف:

استفاده از سامانه 137 در حوزه مدیریتی دارای برکات و فواید ویژه ای خصوصا در حوزه مدیریت شهری است که از جمله به ایجاد مرکز هدایت و کنترل، ساماندهی فوریت های خدمات شهری، شناخت مسایل و مشکلات مبتلا به مردم و برقراری پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان را می توان نام برد.

موضوعاتی که شهروندان در خصوص آن با سامانه 137 ارتباط برقرار می کنند شامل موارد ذیل است :

خدمات شهری و عمرانی :
آسفات، جدول گذاری، آبیاری درختان، جمع آوری زباله، لایروبی، رفع آبگرفتگی، برف روبی، رفع لغزندگی، نصب پل عابر، احداث خیابان، کشتارگاه، احداث فضای سبز، احداث اماکن فرهنگی، هنری، ورزش و...

حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری:
اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، مترو، خطوط عابر پیاده، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، مسافربرهای شخصی تحت نظارت تاکسیرانی، پارکومتر، پارکینگ های احداثی توسط شهرداری، پارک های ویژه آموزش ترافیک برای کودکان

اماکن عمومی:
پارکها و فضای سبز، پایانه های مسافربری، گلزار شهدا، مراکز معاینه فنی، میادین میوه و تره بار، ایستگاهای اتوبوس، مترو و...

زیباسازی و چشم انداز شهری:
حذف زوائد فیزیکی، نظافت دیوارها، درختکاری، گلکاری، معابر عمومی، شست و شوی نشانه ها و علامت‌های شهری، نظافت معابر و ...

امور اجتماعی و مزاحمت‌های شهری:
سد معبر، جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها، اماکن فرهنگی، هنری و ورزشی


ماموریت مرکز : پیام دریافتی از طریق سامانه 137، آدرس یابی شده و سپس به صورت پاکت الکترونیکی به رنگ قرمز ثبت و به منطقه یا ناحیه مورد نظر به‌ صورت آنلاین ارسال می‌شود.

هر پیام که از طریق این سامانه به مناطق و نواحی برای پیگیری و اجرا ابلاغ می شود به منزله ابلاغ پیام از سوی شخص شهردار تلقی شده و تمام مناطق و نواحی موظف به رسیدگی سریع به آن هستند.





پرتال سامانه مدیریت شهری 137 کلانشهر تبریز
سامانه 137 شرکت فراداده
59 بازدید این هفته
249 بازدید هفته گذشته
132432 بازدید تا کنون